29 nov. 2008

Det kanske inte ser mycket ut för världen.


MEN ÅH VA GOTT! Tonfiskgryta med squash och lite paprika. Gott gott gott!

En av anledningarna till att jag inte tycker om att bo tillsammans med folk är att jag inte tycker om att laga mat tillsammans med/framför andra, och absolut inte att laga mat TILL någon. Är det konstigt...? Om jag är ensam kan jag experimentera och slaffsa så mycket jag vill utan att behöva känna mig dum eller skämmas.

Min mamma är på klassträff i Värnamo idag. Pappa berättade att hon var jättenervös innan. Haha, stackars mamma. Jag skickade ett lycka-till-sms. På tal om mammor tycker jag att ni ska läsa det här, vilket verkar vara ett stort samtalsämne i den svenska bloggsfären just nu. Jag diskuterar föräldraskap med SB: han anser att varken föräldrarna eller barnen har några skyldigheter mot varandra, speciellt efter att barnen fyller 18. Fel, tycker jag. De flesta föräldrar gör så mycket för sina barn. Bland de värsta sakerna jag vet är att göra mina föräldrar besvikna och ledsna. En del är så sjukt otacksamma mot sina föräldrar. Det betyder inte att samhället inte ska ta hand om de äldre, självklart ska det göra det. Det är så mycket som behöver förändras och förbättras. Lönerna t.ex. Det finns alldeles för många som är underbetalda i Sverige idag (och definitivt lika många som är överbetalda).

Inga kommentarer: