24 jan. 2009

God morgon!

Och här sitter jag och är vaken! En lördagsmorgon. Jag vaknade klockan fem och var jättetörstig, men det tog ett tag innan jag orkade släpa mig ut i köket och dricka lite vatten. Ja. Sedan somnade jag såklart inte om. Så jag satte på datorn (vilket kanske inte var så smart, men jag räknar med att somna om, om det så är klockan tio) och såg att någon hade skickat fyllemejl till mig. Klockan fem. Svensk tid antar jag.

Jag är lite hungrig! Kanske ska jag äta lite frukost istället för att försöka sova? Mitt rum är jättestökigt. Inte bra. Jag var på något underligt humör igår och slängde allt på golvet när jag skulle lägga mig. Men det är lite för tidigt för att plocka i ordning.

Jag hade nog hoppats på lite slöshopping och fika igår, speciellt eftersom jag hade begett mig till Oxford St en fredagseftermiddag, helvetet på jorden. Eller i London iallafall. Så blev det inte. Däremot fick jag tag i ett inte jättedyrt paraply. Det är rosarutigt. Gingham print heter det på engelska. Det är roligt. Jag brukar spela Animal Crossing, och där har jag en rosa klänning i exakt samma mönster som också heter Gingham. Det är ett väldigt fint mönster. Dessutom är paraplyet rätt stort! (Ja, jag fällde upp det inomhus, trots att man egentligen inte får göra det, jag lägger också alltid nycklarna på bordet) Sedan tog jag bussen till Sainsbury's. Och köpte choklad. Inte bra alls. Jag köpte chips också. Åh så jag skäms. Och Sainsbury's carbonarasås. De verkar inte riktigt förstå grejen, för det var mer av en ostsås. Helt ok, men jag var lite besviken på de så kallade baconbitarna. Det var mer skinka än bacon. Men jag kokade pasta och stekte körsbärstomater lite lätt och hällde på mängder med parmesanost.

ÅH! Morgonradio! Mysigt. Det är fortfarande kolsvart ute, men klockan är ju ändå åtta i hemlandet. Det var längesedan jag var uppe klockan åtta en lördag! Jag hoppas att det inte är lika mörkt när jag ska bege mig upp och till flygplatsen.
Jag behöver vara där 7.40, så jag får väl ge mig av från Leicester Square lite innan sju. 6.50 för att vara exakt. Då ska jag komma dit 7.43. Det kan jag leva med. Missar jag den går det en till 7.00. Innan dess ska jag se om jag kan checka in online, och dubbelkolla så de inte stänger ner något av tunnelbanan. 6.19 går bussen härifrån, då kommer jag dit tjugo i. Förhoppningsvis tidigare, det är ju inte så mycket trafik klockan sex på morgonen. När SB var här och jag skulle åka med honom till Victoria tog det inte en timme som det annars tar (om man har tur), utan en halvtimme.

Nej. Jag ska nog leta lite frukost nu. Te. Mmm.

Inga kommentarer: