21 jan. 2009

Jag kan inte sova.

Jag har börjat ligga vaken, länge. Det är jättejobbigt. Speciellt eftersom jag är helt slut när jag ska gå upp på morgonen. Jag vet inte heller varför jag inte kan somna. Det spelar inte roll hur trött jag är när jag lägger mig. Ont i ryggen har jag också nu. Tips?! Någon?!

På Metros hemsida kan man förresten läsa hur man gör en framgångsrik blogg. "Ingen bild, inget inlägg". Men snälla! Låter ju otroligt ytligt. Betyder det att de här människorna bara köper bilderböcker? För, man kan ju inte läsa böcker utan bilder! Inte heller tidningar! Nej, sådana ytliga påståenden kan de hålla för sig själva. Innehållet för en framgångsrik är just innehållet, inte bilder, och speciellt inte bilder på bloggaren själv. Att de inte inser det själva är bedrövligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har alltid samma problem, stumpan. Försök fantisera om sex. Det brukar alltid funka för mig.

Anonym sa...

Jag har lärt mig en viktig grej och det är att kan man inte somna efter tio minuter eller så ska man inte ligga kvar och kasta sig av och an utan gå upp och göra något annat ett litet tag, kanske läsa eller titta på TV eller något annat lite smådistraherande. Det funkar ibland.

Annars - Nytol och Rescue Remedy har båda en tendens att knocka mig for six om jag är trött men verkligen inte kan somna.

Malin sa...

Jag är lite rädd för snuskdvärgar...?

Jag är lite för envis egentligen, jag kan ligga och vrida och vända på mig i flera timmar istället för att göra något konstruktivt.