26 jan. 2009

Måndag kväll.

Hej ni. Jag har precis avslutat min fonetikuppgift (vilket innebär att jag slipper göra det på onsdag eftermiddag, skönt!) och kokat ägg. Jag ritade kryss på mina kokta ägg och ställde in dem i kylen, så jag vet vilka som är kokta imorgon när jag ska äta dem.

Det var jättefint väder i dag, soligt och inte så kallt. Fåglarna sjöng och allt. Det betydde såklart inte att jag hade en bra dag. Men jag har fått lite saker gjorda iallafall. Hoppas att jag får en bättre dag i morgon. Jag har bara varit här i knappt två veckor, men det känns som mycket mycket längre. Jag vet inte varför, men jag har börjat längta hem lite smått nu. Inte bra. Inte bra alls. Det kommer gå över. Förhoppningsvis. Eller ja, HEM längtar jag inte, snarare saknar jag de som finns hemma. Som de här två: Också känner jag mig väl lite ensam också. Ja, jag får väl skärpa mig och sluta tycka synd om mig själv. I morgon ska jag försöka få någon att äta lunch med mig! Det är morgondagens mål. Dessutom måste jag skriva ut lite saker, det gick inte att skriva ut något alls i dag. JOBBIGT. Nu ska jag lägga mig, läsa lite the Articulate Mammal om barns språkutveckling och lite Moominland Midwinter (svenska Trollvinter är bättre, lovar).

Inga kommentarer: