20 jan. 2009

Rudolph, the pink reindeer

Paperchase är en av mina favoritaffärer i London! De har så många fina saker, bl.a. jättefina anteckningsböcker som jag skulle vilja ha och skriva fina saker i...de enda problemen är såklart vad jag skulle skriva (dagbok? små historier? småsaker?), och priset. Nio pund för en anteckningsbok?! Nej du!

Jag besökte iallafall Paperchase i dag och spenderade lite för mycket pengar (tio pund för att vara exakt). Jag köpte lite kort som jag ska skicka till släktingar, och ett JÄTTEroligt kort. Som jag tyvärr inte kan visa nu, för då blir det ju ingen överraskning för den som ska få kortet. Dessutom var det rea på julsakerna, så jag köpte små rosetter som man sätter på paket för 30 p, två renar som man sätter kort i (vi har ju renar i Sverige, tänkte jag, så då kan man ju ha det året om?), och ett silvrigt rådjur. Det där sista vet jag inte riktigt varför jag köpte. Inte heller riktigt var jag ska ha det...Jag behöver en sparbössa - till tvättpengar och så - så det hade varit perfekt om den hade varit det!

5 kommentarer:

Nisser sa...

Köpte jag en vinkande sån asiatkatt till dig, eller tänkte jag bara göra det.

merry obamamas!

Malin sa...

Jodå! Vill du ha silverdjuret i utbyte, eller vadå?

Nisser sa...

lite.. nä men jag kom att tänka på katten när jag såg silvergrejjen. men jag ska nog köpa en sån asiatkatt nästa gång jag är i kina. eller flera, två meter långa!

Anonym sa...

Paperchase är världens bästa affär! Jag blir alldeles knäsvag av blotta tanken. Aaaah!

Och så älskar jag din halsduk också.

Malin sa...

H&M i Helsingborg! Fast vilken H&M som helst lär ha dem. Dessutom har jag matchat randig halsduk med rutig blus. Det brukar inte vara populärt!