16 jan. 2009

Åh mitt hjärta, du får aldrig gå ifrån mig.

Jag har inget intelligent att säga. Alls. Däremot har jag lånat tre böcker idag, när jag har läst dem, då ni. Då kommer jag komma med så många intelligenta inlägg så ni inte ens kommer förstå hälften av vad jag skriver. Om fonetik, psykolingvistik och syntax. Just syntaxboken är rätt maffig, 700 sidor fyllda med hjälpverb och andra roliga saker som jag inte vet vad de heter på svenska.
Tänk, vad skönt det vore om jag kunde spendera hela min läsvecka (så kallad reading week) i de småländska skogarna. Lugnet, mörkret, doften av skog och mossa. Det var så länge sedan jag var där. Kanske hinner jag spendera lite tid där. Men jag kan ju inte precis bege mig dit ensam och bo själv där ute. Även fast det skulle vara skönt skulle jag nog bli lite rädd, i London är det aldrig riktigt mörkt. I de småländska skogarna är det kolsvart, bortsett från stjärnorna och postflyget.

Inga kommentarer: