19 jan. 2009

Min söndag (till SB, för honom har jag inte pratat med idag).

Hela dagen går så snabbt! Jag vaknade klockan nio, och tänkte "nämen, jag har ju bara sovit i sex timmar, och det är ju söndag..." Så jag låg kvar i sängen och halvsov. Jag vaknar till av att brandlarmet tjuter och halvdöd släpar jag mig ur sängen. Utanför tittar jag på tiden på min iPod. Tolv. Ajdå. Lite pinsamt. Fram till tre gjorde jag mer eller mindre inget (tittade på På Spåret...), sedan började jag städa lite. Fast jag hann mer eller mindre bara torka av spegeln och handfatet, sedan sa Jous att hon skulle ut och gå innan solen gick ner. Kanske ville jag hänga med och sedan fika? Jag har svårt för att säga nej till fika. Däremot hade jag inte tvättat håret på ett par dagar och var lite äckligt så jag sprang in i duschen, klädde på mig och gick sedan till bussen. Vi tog en liten promenad i Regent's Park. Dit ska jag bege mig när det blir vår (VILL HA VÅR NUUU!!), de har massvis med fina rosenbuskar. Sedan fikade vi på Great Portland St (russinscones och latte på Starbucks). Ise hörde av sig och ville äta mat. Jag hängde med tillbaka till Schafer House, fick lite tranbärste, sedan mötte vi Ise. Vi åt på Nando's (dit ska du och jag gå, SB, om du vill såklart). Efteråt köpte vi glass på Tesco. Sedan var klockan halv tolv och jag och Ise begav oss hemåt.

Det var alltså min söndag. Inte jätteeffektiv. Men det gör inget. Man behöver inte vara så effektiv på söndagar. Spenderat pengar har jag också gjort. Men det gör inte heller så mycket. Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon ska jag försöka vara lite effektiv; tvätta, dammsuga och sortera lite papper (om jag hade haft någon föreläsning imorgon hade jag självklart inte gått och lagt mig klockan två, jag brukar vara rätt duktig och försöka lägga mig tidigt då).

Inga kommentarer: