25 jan. 2009

Mitt schema för vårterminen.

Jag skrev ju om mitt schema i höstas. Nu är det dags för en ny termin (även fast tredje veckan börjar imorgon) och nytt schema. Den där backup-timmen (seminarium, men av någon anledning kallas det inte för "seminar") på måndagen känns rätt onödig, men andra i min klass knep torsdagstiden före mig. Dumt dumt. Men jag tänkte att jag skulle kunna vara duktig och studera i biblioteket på måndagar, för om man är helt ledig blir det lätt att man inte gör någonting. Alla föreläsningar etc. varar en timme (50 minuter, för att vara exakt) förutom syntax. Där har vi fyra timmar härlig syntax varje vecka. Tjoho!

Måndag
14.00: Logic and Meaning B seminarium

Tisdag:
10.00: Introduction to Children's Language Development seminarium
11.00: Intro. to Children's bla föreläsning
14.00: Logic and Meaning B föreläsning

Onsdag:
11.00: Introduction to Generative Grammar B föreläsning

Torsdag:
10.00: Intro. to Gen. Grammar seminarium
14.00: Introduction to Phonetics and Phonology B föreläsning
16.00: Intro. to Phonetics bla bla seminarium (den där timmen där emellan, den är SEG)

På fredagar är jag fri, fri som en liten knubbig duva. Som ni kanske märker har jag en kurs mindre. SKÖNT! Borde därför spendera lite mer tid på de andra ämnena... Jag börjar också tidigare på tisdagarna och slipper komma hem sent sent. Det är det värt (fast det är inte det första man tänker på när väckarklockan ringer på morgonen).

Inga kommentarer: