5 jan. 2009

Sverige är kallt, tyst, mörkt och lite ödsligt.

Jag tycker om det (och plötsligt hatar alla Malin, men fryser ni så klär ni på er eller flyttar till ett varmare land). Jag tycker inte om att frysa men jag tycker om när det är riktigt kallt, jag blir lite klarare i huvudet då. Värme tycker jag inte om. Jag blir varm, svettig, irriterad, slö. När det är varmt vill jag gå och lägga mig i ett svalt rum och dra ett täcke över huvudet, eller gå till havet och bada. Havet tycker jag mycket om, jag saknar det när jag inte är hemma. Jag önskar att jag bodde lite närmare Themsen, jag hade nog varit lite nöjdare med mitt liv då. Jag har ändå bott några hundra meter från havet i mer eller mindre hela mitt. Därför känner jag mig alltid lite illa till mods när jag befinner mig inåt landet, det är alltid skönt att komma tillbaka till havet. Kanske är det därför jag tycker om Jönköping (förutom att SB bor där), Vättern ser ut som ett hav. Fast det är det ju inte, lite hängde jag med på geofrafilektionerna. Men det försöker jag inte tänka för mycket på, jag har aldrig tyckt om sjöar, de är äckliga.


Jag trodde att jag hade glömt min bankdosa i London, men det verkade ju dumt att inte ha den med sig. Jag hittade den i skrivbordslådan lite tidigare idag när jag letade efter min externa hårddisk. Varför, varför hade jag lagt dem där? Jag brukar göra så, jag lägger undan saker på ställen så jag inte ska tappa bort dem. Sedan glömmer jag ju förstås vart jag gjorde av dem. Min mamma är precis likadan. Oreda har vi, men när vi väl är organiserade glömmer vi våra gömställen. Ja, det är inte lätt.

Inga kommentarer: