21 jan. 2009

På tal om mitt senaste inlägg

Jag är så trött på majoriteten av bloggarna jag läser. Många använder fina ord, pretentiösa ord, som egentligen inte betyder något, inte förmedlar något förutom "titta så fina ord jag kan!". (exempel? "Jag är svag för det överdådiga och bombastiskt utformade. Där less is more fallit i glömska och detaljerna är ornament i ett slott till helhet. Som mina drömmars klänning där det spunna guldet på den vida kjolen är perfektion." TRAMS) Å andra sidan har jag nog alltid tyckt att det är fånigt när folk slänger ur sig fina ord bara för sakens skull, att man ska låta käck och smart. Nej, jag får inte intrycket av att du är smart eller underhållande för att du fyller ut dina meningslösa meningar med meningslösa ord. Jag vill läsa något med lite mer innehåll och mindre yta. Tips, någon? (nej tack, inga juridikbloggar)

Jag har inte haft världens bästa dag idag. Nej. Så dålig dag har jag nog inte haft sedan dagarna efter jag kom tillbaka hit efter lovet. Dessutom ligger pundet nu på 11,4. Jag förde över pengar i morse när det låg på 11,6. Attans.

Inga kommentarer: