9 jan. 2009

To procrastinate.

to delay doing sth that you should do, usually because you do not want to do it.

Såhär gör jag det (snodd från Anna)

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
sagging educational standards and the debasements of popular culture have led to a frightening decline in the ability of the average person to construct a grammatical sentence (tog lite mer än bara rad fyra, för det blev lite konstigt - från the Language Instinct)
2. Sträck ut din vänstra hand så långt du kan, vad rör du vid?
Min anslagstavla

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Oj, det var något hemma i Sverige. Grammisgalan kanske? Pinsamt dåligt.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.
18.30? (18.36, ha!)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
P3 och lustigt nog återvinningsintervjun, trots att det borde vara lite för sent för det

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Jag promenerade i Regent's Park, blev medtvingad till Sainsbury's, och tog bussen hem

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Facebook, antagligen

8. Vad har du på dig?
Jeans, rosa tröja, svarta strumpor

9. Drömde du något inatt?
Ja, men just nu har jag lyckats glömma vad....

10. När skrattade du senast?
Inte en aning! Har jag skrattat idag? Jag har väl skrattat till, om det räknas. Annars var det nog igår.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Smålappar med lingvistiksaker (t.ex. hur de engelska vokalerna uttalas), en Westlife-affisch (så det ska kännas lite mer som hemma), en gratisväggkalender, en spegel, en jättehylla med böcker och mat

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Jag såg en jätteläskig man som var ute och sprang i Regent's Park, och massvis med ungdomar som spelade fotboll i shorts och t-shirt. Det var rätt kallt ute.

13. Vad tycker du egentligen om den här utmaningen?
Jag borde egentligen studera, och försöker undvika det.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Jag såg Mamma Mia med Pontus häromveckan, han gnällde mest. Men jag måste ha sett någon bit av en film sedan dess

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Åh. Om jag hade fortsatt att studera hade jag köpt en JÄTTEfin stor lägenhet i Londres

16. Försök berätta nåt om dig som folk inte vet om.
Jag tycker att frigolit är bland de obehagligaste sakerna som finns.

17. Om du skulle förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik.
Har inte allt med politik att göra?

18. Tycker du om att dansa?
Ha! Nej, inte precis, det finns roligare saker att göra. Fast, det är rätt kul att dansa polka, små hoppande steg är min grej.

19. George Bush?
Är snart USAs f.d. president, och det är väl tur det.

20- 21. Vad skulle dina barn heta, pojke respektive flicka.
Haha! Ernst-Hugo är ett fint namn! (jag vågar nog inte säga Ossian) Så Ernst-Hugo och Freja (eller Ossian...). Stackars barn.

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Jag befinner ju mig utomlands. Men jo, det kan jag väl, fast jag vill nog inte bo långt borta från Sverige, Storbritannien känns lite långt borta.

23. Vad vill du att Gud ska säga till dig när du kommer till pärleporten?
"Malin, dig har vi väntat på! Välkommen! Här serverar vi café con leche (för det är verkligen godare än kaffe med mjölk) och kanelbullar dygnet runt!" Också skulle alla vara mumintroll. Dessutom är det väl Perra som står vid pärleporten, och inte Gud?

Inga kommentarer: