2 aug. 2008

Dagens i-landsproblem:

Zaras tvättrådslappar

De skaver och gör jätteont och är bara obekväma. Så man klipper bort dem. Men då vet man ju inte hur de ska tvättas - 30, 40? Ännu högre? Får man stryka eller torktumla? Är den av bomull eller något annat läskigt?

Ok. Man ska klippa av dem och SPARA lappen. Men vem gör det? Inte jag iallafall. Jag vill bara bli av med dem. Så jag måste välja mellan att klippa av lappen och inte veta hur tröjan ska tvättas och riskera att jag förstör den, eller leva med att den skaver mig i sidan ("Det här är magen, och det här är ryggen. Men vad heter det på sidorna?". Jobbigt!

En annan sak som är jobbigt är när man blir sugen på att baka saker - jag tittade på Leila bakar häromdagen och hon bakade bröd som såg jättegott ut - och letar upp ett recept som innehåller femtioelva saker. Seriöst. Lägg av. Jag vill baka lätta saker. Därför blir det oftast muffins. Mjöl. Ägg. Socker. Bakpulver. Bara det är rätt många ingredienser. Också måste man ha pappersformar. Eller bröa en riktig form. Pallaaaa.

Inga kommentarer: