25 aug. 2008

Pontus är sjuk

och pallar därför inte hitta på något roligt med mig. Det är inte bra. Vad som heller inte är bra är att jag tror att jag också håller på att bli sjuk. Två st på mitt jobb har varit förkylda, jag har åkt på en kall buss (SVINkall), stått i ett kallt Jönköping (9 grader?!) och umgåtts med en förkylld pojkvän hela dagen. Men jag har fått se lite av Jönköping, tillräckligt mycket för att förstå att det inte finns något centrum - det finns östra centrum, och västra centrum. Den ena är lite mer spännande än den andra. Men jag kommer inte riktigt ihåg vilken som var vilken. Jag tror inte att Pontus gör det heller. Imorgon har jag iallafall några timmar i Jönköping ensam (tillsammans med min tunga handväska, och förhoppningsvis en hel del godis, om jag inte äter upp det ikväll), och jag har ett antal saker att välja mellan
  1. gå till resecentrum, sätta mig på ett café och vänta i fyra timmar och läsa min tidning
  2. hänga på Wayne's i fyra timmar och läsa min tidning (Elle)
  3. shoppa!

Det mest troliga är nog lite av varje: att jag tittar lite i affärerna (hoppas jag hittar Kupan!), fikar lite med mig själv och läser min tidning (ensamfika är rätt tråkigt, men typ 100 vuxenpoäng), och släntrar till resecentrum en halvtimme i förväg så jag hittar var bussen går ifrån.

Inga kommentarer: