5 aug. 2008

Dramatik på Skäret!

Idag har jag (förutom att ha ätit för många kakor i vanlig ordning), för första gången i mitt 20-åriga liv, ringt 112 (pappa är å andra sidan lite äldre och har också bara gjort det en gång). En kvinna ramlade/snubblade/jag vet inte vad, jag såg det inte och fick knäskålen ur led (tror jag?). Hon låg iallafall på marken och hade uppenbart väldigt ont. "Oj då", tänkte jag och frågade vad som hade hänt. Någon (dotter/vän/whatever) sa till mig att ringa ambulans, jag, inte koll på något förutom att hon har gjort något med knät, springer in i köket och ringer. Det var nervöst. Men spännande. Och det gick bra iallafall. Ambulansen kom (efter 15-20 min? Mer? Mindre? Det kändes som rätt lång tid iallafall), och de visste (förhoppningsvis) vad de höll på med.

1 kommentar:

Anonym sa...

OMG! Vad sa de/fick du säga?!?! Dags för en Flickorna Lundgrens hedersmedalj snart, du... kanske ett gyllene vaniljhjärta?