31 aug. 2008

Ich bin tot.

Dvs. död. Ickelevande. För idag har det varit lika många gäster som det är på en söndag under högsäsongen. Minus sju servitriser. Så jag hade alltså ännu mer att göra än igår. Och panik/äckligt stressad i tre timmar. (dessutom slog jag sönder en tekanna mitt i allt; tur att inte chefen såg det, då hade jag fått världens utskällning, däremot såg alla som befann sig i köket det) Lite över sex frågade jag om jag kunde gå, även fast vi inte var färdiga. Det var bara köket kvar, och jag kunde ändå inte hjälpa till för de var så många. Så jag hade bara fått stå och titta på. Jag hade ändå fått lön såklart. Men jag pallade inte bara stå där. Så jag gick. Det var skönt. Nu har jag iallafall ont överallt. Ben, rygg, axlar. Sådant. Och helt slut i huvudet. Ska jobba imorgon också. Diska alla glas och bestick, varva allt porslin, fixa, fixa, fixa. Jag och en annan tjej. Bara vi två. Det blir alltså mycket att göra imorgon också. Förhoppningsvis är det iallafall lugnare. Jag vet inte, jag har aldrig jobbat i september innan. För jag åkte till Spanien istället. Och snart åker jag till de Brittiska öarna. För att hänga med estetpojkar i London. Ångest? Ja.

Familjen vill äta pizza, för de är tjocka. Jag vill inte ha pizza. Och gnäller. Så de blir arga på mig. Men nu köper de familjepizza, så jag ska äta en liten bit. Får äta sallad istället. Imorgon ska jag äta paj, om jag inte glömmer maten i kylskåpet igen.

OCH Johan Hilton ÄR ihop med Henrik Torehammar!? (stavning?) Jag trodde hela "ligger med chefen" var ett skämt?

Inga kommentarer: