4 aug. 2008

UUUSCH, fortfarande arg för att jag tänkte på de äckliga barnen. Det finns snälla söta barn. De här var inte sådana. USCH.

Nu ska jag lägga mig, jag är trött och har ont överallt. Men det dröjer nog ändå innan jag somnar - jag läser Gene Wolfes (som i Wolfe's, aber ich bin nicht Englisch, jag använder inte ')The Knight, som seriöst är JÄTTEbra (tillräckligt bra för att jag har planerat att skriva ett helt inlägg om den). Låna den. Låna också Wolfes The Book of the New Sun (som tillhör the Dying Earth subgenre, sådant tycker jag om!) , och uppföljaren the Urth of the New Sun, seriöst bland de bästa böckerna jag har läst i hela mitt liv, om inte DEN bästa. (Däremot läste jag the Book of the New Sun på svenska, och beställde the Urth of the New Sun på engelska. Det var lite jobbigt.)

De finns i min bokhylla och i Helsingborg, Höganäs vet jag inget om, och jag orkar inte riktigt kolla. För jag ska lägga mig! Guten nacht.

Inga kommentarer: