23 aug. 2008

Kära vänner!

Idag har det regnat, mer eller mindre hela dagen. Hela vägen till jobbet, hela vägen tillbaka. Att cykla i regn är inte roligt. Inte alls. Jag fick iallafall sluta lite tidigare än vanligt, det är alltid något. Jag hade tänkt köpa lite mat på Skutan imorgon. Sen kom jag på att Skutan är stängt på söndagar, och att jag därför måste gå till Skeppet (dvs en av Sveriges dyraste livsmedelsbutiker) istället. Men det är tur att jag kom på det NU, och inte imorgon, i Brunnby. Då hade jag varit lite körd. Så jag ska till Skeppet nu, strax.

Sen ska jag försöka boka biljetter till (och förhoppningsvis hem igen) Jönköping - bussen går förresten både genom Värnamo, Ljungby och Markaryd!!! Så om jag känner för det kan jag hoppa av och chilla där istället. Jag tänkte ta 23-bussen, men då är jag inte framme förrän 01.45. Om jag somnar betyder det att jag hamnar i Stockholm (nej, det gör det inte, för jag tror man måste ändå byta i Jönköping).

Inga kommentarer: