11 aug. 2008

He said this was the way back.

Jag åkte in till biblioteket idag istället, en halvtimme innan det stängde. Med mig hem släpade jag två böcker av Gene Wolfe (en av dem the Wizard, claro), tre av Philip K. Dick också hittade jag Murakamis After Dark när vi sprang upp för att leta efter Battle Royale till Pontus. Som förstås inte alls stod där uppe utan i hyllan (dvs. fantasy/science fiction-hyllan, jag brukar hålla till där - mest för att Helsingborgs bibliotek är stort och jobbigt och skrämmande, och science fiction-, fantasy- och seriehörnan är där jag känner mig mest trygg) som vi lämnade några minuter innan. Hm. Jobbigt.

Jag laddade också ner Hot Chips Made in the Dark. Egentligen letade jag efter deras andra skiva. Som jag förstås inte hittade (och nu har glömt namnet på - the Warning?). Men hypem lär ju ha det jag letar efter.

...eller inte. Om jag inte vill ha konstiga remixar.

...eller jo!

Förresten så fick jag lite kaffe i mig idag. Men inte till lunch. Det var innan dess. En cappucino (capucino, cappuccino, capuccino - två av varje?) fick lite för mycket kanel över sig och jag passade på att dricka lite. Men jag drack inget kaffe till lunch. Det är alltid något.

Inga kommentarer: