25 aug. 2008

jag befinner mig i...

Jönköping! Eller snarare i Pontus säng, som är rätt stor, i Jönköping. Mer eller mindre hela vägen (dvs i nästan tre timmar) var jag rädd att busschauffören kanske inte skulle stanna i Jönköping alls. Och jag hamnade längst bak, precis framför toaletten (så folk passerade mig och knuffade på mig hela tiden, klarar sig folk inte utan att gå på toaletten i tre timmar?! ), tillsammans med en skäggig halvskum snubbe. Klockan två anlände jag. Ringde.
"PONTUUS! Var är du!? Det är kallt! Jag vet inte var jag är!"
"UUH, jag är hemma"
"MEEN! Du lovade ju att möta mig!"
"Du skulle ju ringa när du närmade dig!"
Hur ska jag veta när jag börjar närma mig? BAAH. Tydligen har de iallafall hemlösa i Jönköping. Och stora invandrargäng (åtminstone ETT) som vandrar omkring (snarare VAGGAR omkring) och försöker se tuffa ut. Klockan tre på natten. O-K. Jag har iallafall inte sett så mycket av staden, det var rätt mörkt igår. Så det är väl det vi ska göra idag. Och fika.
Och jag vet inte heller om jag egentligen får vara här, för Pontus har inte frågat värdfamiljen. Så jag vågar inte visa mig. Utan vill helst smyga omkring. Dumt.

Inga kommentarer: