17 aug. 2008

...för sådant här har jag inte gjort innan! Men jag har mycket dålig fantasi, och tycker om att fundera på saker längre.

Hello, my name is Malin, but you can call me eeeh...Malin? Men Sb kallar mig för Sötnos, vissa säger Olivia. Och även Maolenin. and the hardest thing I´ve ever done åh. Första dagarna på jobbet (som Mats tycker om att påminna mig om). Gå på begravningar. Börja gymnasiet (var så nervös att jag mer eller mindre inte kunde äta första veckan). Bestämma mig för framtiden.

I live in ett JÄTTEstökigt rum med kläder överallt, Westlifeaffischer på väggarna och möbler som inte alls passar ihop med varandra which I would describe as stökigt, men mitt, och där jag trivs (relativt) trots oredan (som ändå ger mig lite ångest)

My ultimate passion is musik! Men lingvistik är också spännande. Och att läsa! which means you can often find me framför radion/datorn/i mitt rum/på bussen/soffan/cykeln med Edward (ipoden) i handen och/eller en bok/tidning/whatever.

My favourite guilty pleasure is jag brukar få dåligt samvete när jag har ätit kakor? Och godis. För det borde jag egentligen inte göra. and I also love att sparka monsterrumpa (dvs spela dator- och TV-spel), när jag egentligen borde göra viktigare saker eller gå och lägga mig

If I was forced to choose between a cosy night in and a bid night out I´d choose cosy night in because jag är JÄTTEtråkig och inte tycker om att festa eller supa (det är iallfall vad jag har intalat mig själv)

I´m inspired by saker jag läser, både författare (Haruki Murakami, Tove Jansson) och bloggare and musiken som jag lyssnar på

I´ll never stop trying to vara glad och nöjd even if jag är äckligt blyg och inte tycker om saker och ting, för människor är dumma och gör dumma saker och hittar på dumma saker och finns precis överallt, liksom äckliga spindlar och andra djur

One thing about me that might surprise people is om man inte känner mig? "OJ, har DU en tvillingsyster!" - jag är rätt duktig på spel (men inte så duktig på Laserdome som Jenny verkar tro) "för att vara en tjej" (vilket inte betyder något, jag slår Pontus mer eller mindre varje gång) - jag kan bli rätt förbannad och tjurig - jag ÄLSKAR mumintrollen (det vet däremot Myspace som bara visar reklam för Muminmuggar, som jag samlar på - DET är läskigt)

I like to eat MAT - pasta, kålpuddig med lingonsylt, PAJ! Godis! Kakor! Flickorna Lundgrens mazarintårta! Kålrot! Avocado! Sushi! Krusbär! Rågkusar! KANELBULLAR!!! Jag är en psykisk och fysisk tjockis. My words of wisdom are eeh - behandla andra som du själv vill bli behandlad? Kristet, smörigt skitsnack som INGEN - inte ens jag - följer, men det är sant!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är fan världens roligaste, synd bara att du uppdaterat med typ 5 inlägg en gång i veckan bara.