28 sep. 2008

Allå!

Jag har köpt en jacka. Jag tror inte att den är för liten. Men jag tror inte heller att den lämnar någon plats för eventuella viktuppgångar. Men nu är jag fattig student och har inte råd att äta, så det är förhoppningsvis lugnt.

Jag känner mig lite för-förkyld. Därför ska jag sätta på mig mjukisbyxor, tofflor, ta lite ibumetin och göra en rejäl portion fruktsallad (bild lär komma inom en timme!) Sen ska jag facebooka, kolla lite bloggar, skicka mejl till en lingvistikelev och fråga när fasiken vi får våra reading lists och dubbelkolla så jag vet var jag ska vara i morgon.

Uppdatering: 22.30 (engelsk tid, dvs 23.30 svensk tid): jag gick in och anmälde mig till alla kurser online, och där hittade jag TRE listor (av totalt sju kurser, fem har jag i höst, de andra två är fortsättningskurser till våren), och TRE huvudböcker:
  • An Introduction to Language (Fromkin, Rodman, Hyams)
  • Thinking Syntactically (Haegeman)
  • Introducing Phonetic Science (Ashby, Maidment)
Sen finns det några "läs om du pallar"-böcker (så har iallafall jag tolkat det). Men mina andra ämnen då? Jag antar att jag får reading lists nu i veckan. Min första föreläsning är i morgon klockan tre: Introduction to Language. Jag tänkte kila in på Waterstone's innan dess och kanske köpa boken. Eller åtminstone försöka hitta den och läsa på baksidan.

1 kommentar:

Anonym sa...

BARA TRE JÄVLA BÖCKER? min första kurs har jag 13 böcker i!