24 sep. 2008

I dag köpte jag ett överfallslarm i UCL-shoppen.

Kassörskan var jättetrevlig och visade hur jag skulle använda den och allt, och hon sa att hon hoppades att jag aldrig skulle behöva använda den. Sant. Hon sa iallafall att man skulle dra ut pluppen (alarmet ska tydligen höras på en "half miles" avstånd, jag har ingen aning om hur mycket en mile är, som jag erkände för Ben, som påminner lite om min bror, i dag) och kasta i väg den en bit. Jag satte på larmet på nycklarna, för jag tänkte att det var praktiskt. För en halvtimme sedan kom jag på att om jag slänger i väg larmet, slänger jag i väg nycklarna också. Och det är ju inte bra. Inte bra alls. Så jag får istället ha larmet i väskan, men nära till hands när jag går hem från bussen.

Jag köpte även en mugg från Habitat för ca trettio spänn (som faktiskt kunde ha varit mycket större, jag får gå på "stor-mugg-jakt" någon dag) som heter Suomi.

Inga kommentarer: