10 sep. 2008

Msn fungerar inte

det är därför jag inte är inne, inte för att jag har viktigare saker för mig. Hmph. MEN! Jag har, lite smått, börjat packa. Jag har redan burit in (och vikt!) lite kläder in till Emils rum, tillsammans med två av mina ordböcker. Jag fick lite plats över i garderoben och kunde därmed hänga in lite kläder som ligger och skräpar i rummet. Mer plats kommer det bli framöver. Dessutom har jag en hel hög med kläder som ska tvättas, lite koftor och klänningar som jag vill ha med mig men som skulle må bra av att bli tvättade. Och sommarens favoritplagg, mina älskade H&M-shorts! (som jag förgäves har försökt köpa fler av, men de är så små i storlekarna så jag måste köpa de största de har, och de finns ofta inte, och om de gör det är det bara de konstiga färgerna kvar) Lite framsteg på packningsfronten alltså.

Däremot kommer jag inte hinna läsa alla böcker jag lånade hem. Hm. Det är synd. Istället för att få läsa rolig science fiction (Philip K. Dick) och om japanska luder (Murakami) har jag tragglat med the Wizard i en månad. På tal om jobbiga killar som gnäller om kvinnor de är förälskade i, och är allmänt jobbiga och pinsamma: Brisingr lär komma ut snart (läs Eldest och ni förstår vad jag menar, Eragon är SJUKT pinsam och tjatig). Tjoho!

ELLER.

Eller så tycker jag helt enkelt bara inte om att läsa om halvvuxna män? Able är jobbig. Eragon är jobbig. Och Harry är SJUKT jobbig. Och de är alla oftast mest jobbiga när det gäller kvinnor.

Inte Harry. Harry är ALLTID jobbig. Varför blev inte han biten av ormen istället?

Inga kommentarer: