30 sep. 2008

Mitt schema. Eller tidbord. Timetable. Höhö.

Jag har bara tio timmar contact hours per vecka, ändå känns mitt schema rätt fullproppat. Jobbigast är definitivt tisdagen. Det blir mycket tid att studera i biblioteket på tisdagarna. Jag får hänga i Chandler House 11 till 18. JIPPI. Och måndagen? 12 till 15? Hm. Back up classes är lila. Färgkoordinationer är pedagogiskt och bra. Back ups är inte "OJ, jag söp och missade föreläsningen och får en chans till!" utan vad andra skulle kalla seminars eller tutorials. Lingvistikmänniskorna har valt ordet "back up". Hm. Ok.

Måndag:
  • 11.00: Logic and meaning A
  • 15.00: Introduction to language
Tisdag:
  • 11.00: Intro. to children's language development
  • 13.00: Logic and meaning A
  • 15.00: Intro. to language
  • 17.00: Intro. to children's language dev
Onsdag:
Torsdag:
  • 10.00 el 11.00: Intro. to generative grammar
  • 14.00: Introduction to phonetics and phonology A
  • 15.00 el 16.00: Intro. to phonetics and phonology A
Inte världens bästa schema. Men det kunde ha varit värre....antar jag....jag är helt ledig fredagar. Är det någon mer som är det?

3 kommentarer:

Ruub sa...

Jag är också ledig på fredagar! Men sen är jag ledig måndag, tisdag, onsdag och torsdag också...

Anonym sa...

Jag är fan aldrig ledig. Och du har ju lektioner hela tiden, det kommer medföra att du aldrig behöver läsa tjocka tråkiga dammiga böcker om prokuraavtal och mellanmän och culpa. gha!

Anonym sa...

Tak for en interessant blog