23 sep. 2008

Jag har så mycket att skriva om, massvis att oroa mig över.

Men det tänker jag inte gå in på nu. Jag orkar helt enkelt inte tänka på allt sådant. I morgon tänkte jag ha sovmorgon (dvs inte sätta på alarmklockan), organisera saker och städa, gå ner och lämna mitt papper till receptionen och fråga efter en dammsugare, åka in till stan och fixa med banken. Klockan två ska jag gå på library tour i Chandler House, klockan fem ska jag på "party" i Chandler House. Jag har ångest över att träffa människor. Inte tänka på det Malin. Du lär ju lära känna någon. Jag fick ju iallafall någon kompis i gymnasiet. Plus en pojkvän. Men att skaffa en ny pojkvän i London är en dålig idé, enligt min S.H.A.G-bok ("A Sexual Health Awareness Guide made by UCL students for UCL students") är både könssjukdomar och HIV vanligt i London. NEJ TACK.

Waterstone's (typ Akademibokhandeln, fast lite billigare, svenska böcker är fasiken SVINdyra) har två jättefina finska grammatik- och ordböcker. De är så fina. Den ena kostar tjugo pund. Den andra femton. Jag vill ha dem båda. Finska är roligt. No ni!!!

Jag har inte skickat något till någon ännu. Inga vykort, inga brev. Men vad ska jag skicka? Jag har spenderat en vecka här och känner mig inte det minsta organiserad, och jag har inte heller besökt några kända Londonställen (jag gick förbi Piccadilly Circus, som inte alls ser ut som jag trodde, och blev lite besviken, och jag har skymtat London Eye, Themsen har jag inte sett skymten av, och Oxford Street är smal och jobbig). Jag är i desperat behov av lite London-sightseeing, men vet inte om någon vill hänga med, just nu har jag också för mycket saker att tänka på för att hinna/orka ta tag i det. Och jag är typ den enda människan i hela världen som aldrig har varit i London tidigare.

Men jag ska försöka att inte oroa mig för mycket över saker. Då kommer jag bara må dåligt. Få magkatarr. Sömnproblem. Ätstörningar. Kallsvettningar. Orolig mage. Och då får man ju definitivt inga vänner (om jag inte går på en Personal Development Workshop och möter andra nervösa människor). På tal om ovanstående symptom (symtom, symptom? Enligt wikipedia kan man använda båda? Va? Fast jag tror också att folk som skriver "konsumtion" är dumma som inte kan stava ordentligt, för "hallå, det heter ju konsumPtion" (nej, det gör det inte)) får man en halv liter cappucino (och hur stavar man till det?) om man beställer en medium sized sådan på Costa. EEEH.

1 kommentar:

Ruub sa...

Nejnej, du är inte den enda som inte har varit i London tidigare. Jag har inte heller varit där! Föresten blir det säkert bra att träffa lite männsikor andra än höganäsare, även om höganäsare är väldigt trevliga.