30 sep. 2008

Ok...

...i kväll känner jag mig inte heller riktigt konstruktiv och duktig...

MEN i morgon!!! Då ska jag fixa på rummet! Städa! Organisera! (BEHÖVER KROKAR!? Och massvis med saker!!! Lådor??) OOOCH. Så hade jag tänkt plugga lite. Fixa fina anteckningar (behöver anteckningsblock...och pärmar), läsa lite i de två böcker jag har, försöka fixa ett schema.

Nu ska jag fixa lite fruktsallad, för jag typ redan har ätit och pallar inte laga till riktig mat, men är ändå lite hungrig. Sen ska jag kolla bloggar. OCH DET SENASTE AVSNITTET AV THE HILLS!

Två veckor i London! Jag har bara varit på tre lectures. Men jag känner mig lite borta. Och är fortfarande rädd för att jag inte ska få några kompisar. Speciellt eftersom alla är mer sociala och bättre människor än jag och redan hänger i smågrupper. Och jag är lite rädd att jag inte heller komma tycka om kurserna. En del av människorna i min klass är JÄTTEpå och fattar allt och otroligt seriösa (inte för att jag är oseriös, det är jag inte), och jag hänger inte alls med. Hjälp.

Torsdag? Mentormöte med en människa jag aldrig har träffat, samt några av mina klasskamrater, om de dyker upp. Sedan: phonology and phonetics! DET kan ju inte gå fel (eeeh, jo). Tjulahopp! Jag är rätt säker på att jag kommer behöva lära mig ett helt nytt (nästan, jag har ju sett och läst det innan) alfabet vid namn IPA (international phonetic alphabet). *avundsjukt sus genom bloggosfären* YAY!

Inga kommentarer: