3 sep. 2008

Trött på ytliga helsingborgare. Och skrikande småbarn.

Idag har jag kommit en rätt stor fördel med att åka till London. Jag är så TRÖTT på Helsingborg. På Sverige överhuvudtaget. Men speciellt Helsingborg och helsingborgarna. Jag tycker om Helsingborg, och Sverige. Men ALLA ser likadana ut. Jag orkar inte. Även de som försöker sticka ut ser ut som alla andra. Folk är så tråkiga. Förhoppningsvis lär inte alla se likadana ut i London. "Because London is the whole world in ONE city!" (Och är inte helsingborgarna kända för att vara ytliga, utseendefixerade och klä sig likadant allihopa?)

Jag har ont i vänsterarmen som de stack mig i. När jag satt i stolen var jag jättenervös och vågade inte titta när hon stack. Men det gick jättesnabbt. Och det gjorde inte ont. Bara efteråt. Sen fikade jag på Annorledes (grönt citronte - för jag SKA INTE börja dricka massvis med kaffe -, en ostfralla och bärpaj med grädde - för grädde passade bättre än glass och vaniljsås till bärpaj, tyckte jag), som vimlade av småbarnsmammor och deras högljudda småbarn. Sen vandrade jag runt lite. Min vistelse var inte jättespännande. Och jag irriterade mig på helsingborgarna.

För den språkintresserade (läst i senaste Språktidningen): utanför Norden är Tyskland det land där man studerar mest svenska.

Nu ska jag äta! ÅÅÅH va hungrig jag är!!!

1 kommentar:

Ruub sa...

Jaaaa, jag hatar också helsingborgare och deras utseendefixering. Hemskast är alla killar som är blonderade och har vaxat benen... hjälp. Och tjejerna också. Var i Malmö och där var det bättre... tror inte Danskarna i Odense är så galna.