4 sep. 2008

God morgon!

Idag tänkte jag att jag skulle försöka ge mig på Claras recept på bröd, även fast jag inte vet om jag någonsin har bakat bröd (scones räknas inte, alla kan göra scones!). Fast jag är lite rädd för bikarbonat. Och muskotnöt. Hörde ni om människorna som blev förgiftade för att de hade ätit en kaka med 20 muskotnötter? Hur dum får man vara? Muskotnöt både luktar och smakar äckligt. En muskotnöt i kakan och jag hade dissat den. Men 20!? Äter man upp en sådan kaka får man skylla sig själv, alla som bakar vet att det INTE var en rimlig mängd muskotnöt. Dessutom ska jag - självklart - göra en smoothie (mmmm!), få i mig riktig frukost, gå ut med hunden och cykla (om det inte blåser för mycket) till Höganäs. Vanity Fair (tror jag?) hade ett jättelångt reportage om the Hills för någon månad sedan som jag bara har ögnat igenom, den hade jag tänkt läsa lite snabbt. Och artikeln om vi dumma svenskar som inte vill lära oss språk.

Jag har ont i armen.

Igår köpte jag, eftersom jag inombords är jätteemo, mitt livs första kajalpenna. Alla vet att emos älskar kajalpennor! ..och flytande eyeliner är rätt meckigt - kajalpenna är samma sak, fast lättare?

Men nu ska jag rota igenom skafferiet och se om jag kan börja baka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, artikel om dumma svenskar som inte vill lära oss ett språk. Och det folk i USA och andra länder tro, haha!

Vi pratar svenska och alla lär sig engelska. Det är två, sedan så lär man sig vanligtvis ett till språk så som spanska, franska eller tyska och kinesiska och italienska är två språk som erbjuds mycket på gymnasiet nuförtiden. Sedan så lär sig vissa fler språk beroende på hur mycket man är intersserad.. :P Och de kallar oss dumma, ha ;)