25 sep. 2008

Dagens mat!


Spagetti med massvis av broccoli (jag köpte två knippen för 99 p på Sainsburys och jag lyckades få till precis lagom kokt broccoli!), med det dricker jag äckligt vitaminvatten jag fick gratis på min Freshers Fair. Annars var det inte så intressant, jag fick lite kondomer och skrev upp mig på Sci-fi and Fantasy Society och the Harry Potter Society. I bakgrunden skymtar en liten skål med rädisor, och en fruktskål med massvis av små äpplen och tre bananer.

På tal om mat: att laga mat är typ det tråkigaste som finns (speciellt eftersom man alltid måste diska upp efter sig), och det är dyrt att köpa också. Men grönsaker är ofta billigt, både färsk och fryst, och frukt (inte avancerade saker, typ apelsiner och äpplen), och bönor (min mamma brukar blanda bönor och pesto, det ska jag nog också börja med), pasta, nudlar (men jag hittar bara portionsförpackningar, det vill jag inte ha!!!!), müsli (eller bara havregryn). Det räcker väl? Om jag lär mig att laga grönsakerna. Och ser till att jag inte får några bristsjukdomar, äter lite mejeriprodukter då och då, lite tonfisk (GOTT!!!)...

Har ni tips/råd på billig, lättlagad och nyttig mat?! Ris äter jag helst inte, och kokt potatis är tråkigt (jag är en dålig svensk), och kött känns joxigt att tillaga.

Inga kommentarer: