18 sep. 2008

Jag är i London!

Det är förvirrande, och stort, och jag vet ingenting om någonting. Men jag är nu officiellt student vid UCL (jag ska bara ge dem en massa pengar också), tidigare idag fick jag mitt ID-kort. I morgon ska jag försöka ge mig på att skaffa ett engelskt bankkonto - det är tydligen rätt svårt - så jag slipper betala avgifter på allt. Än så länge har jag bara skymtat London Eye och inte sett några kända turistattraktioner alls, jag har bara hängt lite i Marylebone, Bloomsbury (där universitet ligger), Oxford Street (som seriöst har åtminstone tre H&M och femtioelva Starbucks)och tagit bussen ut till Ises lägenhet i Hampstead. Britterna är konstiga och kör på fel sida av vägen, vilket är lite jobbigt, dessutom är de flesta vägar enkelriktade, vilket det är svårt att veta, speciellt från vilket håll, och cyklisterna cyklar både på höger och vänster sida. Man blir förvirrad iallafall. Och vågar inte riktigt gå över vägen. Så det gäller att titta noggrant åt ALLA håll innan man vågar sig över.

Min dator håller på att dö, jag ska gå och läsa lite viktiga skolpapper istället.

Inga kommentarer: