7 sep. 2008

Ångest, ångest är min ärvedel!

För ångest har jag. Så mycket att jag vaknar tidigt och inte kan somna om för att jag tänker på allt, eller ligger vaken på natten. Eller bara går och funderar på, och får ont i magen och mår illa. London? Dålig idé. Vad ska jag göra där? Jag ser inte fram emot det, inte det minsta. Jag är bara rädd och nervös. Precis allt kan gå fel. Och chansen att något går fel är STOR. Om jag bara hade bott lite närmare hade det varit lite bättre. Men nu gör jag inte det. Nu bor jag en halvtimma ifrån allt annat, en lång bit ifrån tunnelbanestationen (ser det ut som), i en av de mer osäkra delarna. Dessutom ligger stället jag ska spendera majoriteten av mina föreläsningar en bit ifrån UCLs 'main campus'. Jag har inte en aning om något. Och jag har inte den minsta aning om hur jag ska ta mig fram och tillbaka. Och runt. Hjälp.

1 kommentar:

Ruub sa...

Äh, det kommer nog gå bra ska du se. Alla har lite nerver innan skolstarten. Jag är redan nervös inför Odense. Tror dock du kommer trivas bra, och du får i alla fall stanna tills jag hälsar på.