22 sep. 2008

Jag

  1. äter pasta med tomater och rädisor som inte smakar något eftersom jag inte har köpt salt
  2. bor precis bredvid en förvirrad knubbig asiat (tror att han heter Jin Li, men han verkade inte nöjd med hur jag uttalade det, så det får bli "Chin"), det ska jag berätta för Jos!
  3. har köpt en ny mobil! 15 pund fick jag betala för den, 10 för kontantkortet. Lite seg, men den fungerar. Hoppas jag. Vill ni ha mitt nummer får ni höra av er. Annars kan ju vem som helst ringa. Men jag tror att det är billigare att ringa till Sverige med den svenska. Killen jag frågade först, som förresten inte verkade det minsta intresserad av att sälja något till mig, påstod att det kostade ett pund minuten. VA? Ett pund! No way José. Då ringer jag hellre hem med Amigos, 4:50 minuten.
  4. har även fixat med banken, det blev Salmander (engelsmännen säger Abbey), så jag kan ta ut massvis med pengar utan avgift i España. På onsdag ska jag komma och hämta mina papper, nästa vecka förhoppningsvis mitt kort
Nu ska jag fixa med massor av saker, fylla i mina Nectarpapper, Bootspapper (där jag köpte schampoo och lite andra roliga saker idag för 12 pund som också ska packas upp), komma underfund med hur mobilen fungerar, försöka skruva ihop mina kastruller, försöka skaffa ett Student Oyster Card (som inkluderar att jag måste ta en bild på mig),diska, etc. etc. etc. etc. Massor av småsaker alltså.

Inga kommentarer: